יום שבת, 20 באוקטובר 2012

קוים מנחים 10# - אנו מאמינים בתקשורת ישירה, מגע ישיר והתרשמות ישירה.


בקו המנחה הזה ישנם שני גורמים שאני מציעה להשתמש כמנוף לצמיחה: האחד, לייצר תקשורת ישרה על פני מסרים עקיפים. והשני, לחיות באופן ישיר את המציאות שלנו.
העולם היום בנוי מכל כך הרבה צורות תקשורת שהן לא בהכרח שיחה פנים מול פנים. אין הן מבוטלות חס וחלילה, להפך הן יעילות וטובות. אני אפילו מאד ממליצה להתחבר לרשת חברתית אחת או יותר וליצור התקשרויות מתאימות. זה העולם שבו אנו חיים ויש בו אין סוף יתרונות שיווקיים וחברתיים ליצירת קשרים ועסקים. חס וחלילה לא לוותר על זה. להפך, גם בתקשורת של מיילים, ניירות וטלפונים אנו מאמינים שיש צורך להשתמש, בעיקר לטובתנו ובעיקר בהקשר של המסר שברצוננו להעביר.
אולם, אני אעדיף, על מנת לגרום לדברים לקרות, לדבר פנים מול פנים. במקום בטלפון, גשו ודברו. במקום במיילים, גשו והרגישו את מי שמולכם.

90% ממה שנאמר לנו הרי ממילא מועבר במסרים שאינם מילוליים. הוא מעובר בשפת הגוף, בתנועות הפנים, במראה ובריחות. תקשורת לא ישירה זהה בעיני לשימוש בחוש אחד בלבד מתוך מה שיכולנו להשתמש על מנת להבין את סביבתנו, כששאר החושים שלנו מנותקים מהיכולת לכוון אותנו.
יש במגע הישיר משהו משחרר שקשה לייצר דמוניזציה על הצד שכנגד או מסקנות שמוסקות עקב מידע שעובר בטלפון שבור. מסרים עוברים אחרת כשאני אומר ומציג אותם, בניגוד למיילים אשר יש להם טונציה המתורגמת ככזו בעיני הקורא ולא הכותב. אין כמו לראות את מי שאני עומד מולו, לקרוא את שפת הגוף ואת הטונציה. להעביר את המסר הלא מילולי כפי שאני רוצה שיועבר ולקרוא את המסרים הלא מילולים של הצד השינוי ללא מחסומים ממוחשבים או כתובים.

זה מה שנעדיף, מבלי כמובן לוותר על כל השאר.

מקורות : 
http://www.agilemanifesto.org/principles.html
 Crystal Clear: A Human-Powered Methodology for Small Teams: A Human-Powered Methodology for Small Teams by Alistair Cockburn
http://www.agilemanifesto.org/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה