יום חמישי, 31 בינואר 2013

אפשר להתארגן על מה שיש לנו לעשות - כיף של KANBAN


האם אתם יודעים מה זה KANBAN ?

האם אתם משתמשים עם ילדיכים בלוחות של משימות על מנת לארגן את משימות הבית ?  האם אתם מיישמים agile kids בבית? אם כן , אתם מיישמים סוג מסויים של KANBAN ועוד קצת.

KANBAN הוא מושג יפני שמשמעותו ייצוג ויזואלי (נראה) של כרטיס או הוראות והוא משמש ככלי שיפור בארגון או במפעל.

כאשר אנחנו מתייחסים אל KANBAN כפי שהוא מיושם בבית או בעולם האישי (לניהול זמן למשל) אנו מתכוונים לכלי פשוט ביותר המשתמש בלוח משימות שעליו אנו מייצגים ומראים בצורה ברורה את כלל המשימות העומדות לרשותנו במצב נתון ויוצרים מצב בו אנו יודעים לגבי כל אחת מהמשימות היכן היא בתהליך העשייה שלה. האם היא מחכה לביצוע, התחילה או הסתיימה.  מקום העבודה או המפעל מייצרים נראות למשימות הצוות ולתחנות בפס הייצור שעל משימות אלו לעבור מקצה לקצה, כלומר, מיצירת המשימה ועד להשלמתה המלאה ואישור ההספקה על ידי הלקוח.

זהו כלי נהדר לניהול זמן בפרט, ולארגון מטלות בכלל.
 
 

 
 
כבר כתבתי כל כך הרבה בענין , אתם מוזמנים לקרוא בבלוג באנגלית על יתרונותיה של הנראות ויתרונותיהם של שאר מאפייני שיטת ה KANBAN  .  הפעם העדפתי להאיר את דרככם במצגת נחמדה המציגה שימושים שונים בלוחות של KANBAN. נכון, אמנם המצגת לקוחה מעולם פתוח התוכנה, אולם יש בה כדי כר מתאים שבו יכולים רעיונות חדשים לצמוח לשימוש בשיטה גם בבית וגם ביעול הזמן האישי שלנו.
 
אז תהנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה