יום חמישי, 18 באפריל 2013

הפתקים שעל הקיר

מהם אותם פתקים שאנו מדביקים על הקירות לצורך ניהול המשימות ? איזה סוגים יש ומה כתוב בהם?
הפתקים שעל הקיר שאנו "מדביקים עם הילדים"  לצורך ארגון המשימות בסך הכל מייצגים את הדברים שאנחנו צריכים לעשות. עליהם להיות כתובים בפשטות , והעיקר , מובנים על למי שאמור לבצע אותם.
ישנם מספר סוגים של פתקים :
הפתק הפשוט :
זה שמתאר את עצמו למשל : "להדיח כלים".
פתק אב:
זה שמהווה משימה אחת שמתחתיה יכולות להיות מספר משימות קטנות אחרות שכל אחת מהן יכולה להיות מבוצעת על ידי מישהו אחר, אולם שייכת לאותו נושא אב. באנגלית קוראים לו PARENT CARD , היות והוא מכיל בתוכו כל מיני משימות "בנים" אחרות שיש לבצע.
למשל : הסתכלו על משימת הלימוד למבחן בחשבון (למטה) , אשר מכילה סוגים שונים של נושאים שיש להתמודד איתם לקראת המבחן ,כל אחת מהן היא משימה בפני עצמה. רק כשכל אחת ממשימות הבנים מסתיימת ניתן לסיים את משימת האב.



הפרטים הכתובים בפתק :
כל פתק אמור להכיל מספר פרטים ספציפיים האמורים להספיק על מנת להבין מה עלינו לעשות, מי אחראי , מה יחשב כסיום המשימה ואולי תאריך יעד עם רלבנטי. אבל בינינו זה לא ממש משנה. מה שהכי חשוב הוא שאנחנו רואים את המשימות ושהילדים רואים את שמם על גבי הפתק ומבינים מה הם צריכים לעשות. מעבר לבני המשפחה , אף אחד אחר לא ממש חשוב שיבין מה רשום על הפתק. ולכן, ספקו רק "מספיק" אנפורמציה שנראית לכם הגיונית על מנת שהילד יבין את המשימה העומדת בפניו.
רק אל תשכחו להשאיר את הדברים פשוטים, אחרי הכול אנחנו לא מנהלים בבית פרוייקט תוכנה:)
ישנן מספר דוגמאות נחמדות כיצד משפחות שונות בחרו לבטא את המשימות שלהם בצורה שונה על גבי הפתקים. השימוש באנפורמציה הוא מגוון ביותר, אפשר לראות פתקים פשוטים מאד כגון "לצחצח שיניים" ועד לכאלו מסובכים כגון "לתכנן את יום ההולדת שלי" .
בדוגמה הבאה  המדבקה הכחולה מייצגת את מי שאחראי לבצע את המשימה.

במקרה הזה ניתן גם לראות איך בחר הילד לתאר בצורה מפורטת על הפתק את אשר עליו לעשות. וזו בחירה שלו בלבד , אחרי הכול הוא זה שמתחייב לביצוע.



הנה עוד דוגמה שבה ניתן לראות משימת אב מחולקת לחלקים קטנים יותר.


המקרה הבא, צבע הפתק שעל הקיר מייצג את מי שאמור לבצע את המשימה.

שימו לב גם לסוג המשימה :)




במקרה הזה , כל פתק קטן מייצג בצבעו את מבצע המשימה.



ועוד :





ואל תשכחו ליהנות מהדר.
על לוח המשימות, נראות , העצמה ועוד המון טכניקות ניתן לקרוא בספר Agile Kids בגרסתו העברית. כרגע מחולק חינם לקוראי בלוג זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה