יום חמישי, 13 בדצמבר 2012

איך לעזור לילד לארגן את משימות שיעורי הבית בקלות? וגם לעודד אותו להצליח.


אפליקציה קטנה וחינמית שמתאימה לאנדרואיד או לטאבלט , עושה את זה יופי.

באמת שלא צריך לספר להורים כמה זה לא פשוט לילדים לארגן את סך משימות שיעורי הבית שהם מקבלים. ישנם ילדים שמקבלים את סך משימות שיעורי הבית לשבוע שלם מראש וכאלו המקבלים בכל יום ויום משהו חדש. ישנן משימות של שיעורי בית המתנגשות להגשה כולן ביום אחד, ישנן משימות שיעורי בית גדולות , קטנות, למועדים שונים. מה שבטוח שבין כל זה יכולים להיות חוגים , משימות אחרות, תכניות טלוויזיה (שמן הסתם מעניינות יותר משיעורי בית...) ופעילויות אחרות שהילד צריך לדעת להתארגן סביבן ובעיקר לדאוג שהדברים החשובים באמת יקרו  . לא כולם יודעים איך לעשות את זה.

     השיטה אג'ילית נותנת לכך מענה די פשוט.  ו KanPlan עושה את זה גם קל לביצוע.

בפוסטים קודמים כבר הראיתי איך השיטה מאפשרת באמצעות נראות , על ידי שימוש בלוח משימות וכמה קווים מנחים לארגן משימות די בקלות. ולא רק לארגן, אלא גם לדאוג שהם באמת יגיעו לכדי סיום.

הרעיון אומר שכשאני רואה את המשימות שלי במקום אחד, ממקם אותם לפי המצב שלהם אני שולט יותר בתכולה ובהתקדמות של מה שאני צריך לעשות. לא צריך לזכור יותר מידי פרט למה שיש לי לעשות עכשיו ואת המשימה הבאה שלי, רק להסתכל בלוח . לא צריך להתבלבל יותר מיד י עם אוסף של דברים לעשות ובטח לא להילחץ. אני רואה את כלל הדברים שיש לי לעשות על גבי הלוח ואני יכול להחליט מה לעשות קודם ומה אחר כך.

כל זה נכון גם לגבי ילדים. לעיתים, אצל ילדים מכיוון שהמיומנות פחות מפותחת, חוסר האונים יותר גדול. יהיו ילדים שיתרגזו, כאלו שיתארגנו וכאלו שיחכו שההורים יארגנו להם את לוחות הזמנים והמשימות. אני לא אכנס כאן ממש ל"איך" לעשות את זה , אתם מוזמנים לקרוא את הספר או לעין בבלוג (**הגרסה העברית של הספר מחולקת חינם לקוראי בלוג זה).  ההצעה שלי בפוסט הזה היא שתבחנו את KanPlan.

האפליקציה  KanPlan פותחה על ידי  Houda Hamdane כאשר היא כאימא חיפשה פתרון פשוט לארגן את כמויות של משימות ובעיקר את משימות שיעורי הבית עבור בנותיה. היא פיתחה בעצמה כלי המשתמש בלוח Kanban  (יודעים כבר מהשם לא!?). כידוע , Kanban  הוא כלי נהדר לגרום לדברים לקרות, ומשתמשים בו כבר עשרות שנים בתעשיות רבות כאשר רוצים לנהל ריבוי של משימות ולהביא להשלמתן. הערך שלו בלגרום לדברים לקרות הוא עצום. אז למה לא להשתמש בזה גם עבור ארגון שיעורי הבית ?

ולכן כל מה שצריך לעשות על מנת לגרום לדברים לקרות זה להוריד אפליקציה קטנה עבור האנדרואיד או הטאבלט שלנו ולראות איך הילדים כבר משתלטים על העניינים ומארגנים את משימותיהם בקלות יתרה.

כמו שאתם יודעים , אני אוהבת דברים פשוטים. וזו אפליקציה פשוטה.

הילדים יכולים לראות מה עליהם לעשות, ומה הסתיים. ויש לזה גם תגמול בסוף.

אפשר להוסיף כל מיני סוגי משימות , לא רק שיעורי בית. למקם אותם בעמודה המתאימה לעשיה ולגרור עם האצבע  משימות לפי ההתקדמות וזה אפילו צבעוני ונעים.

יש אפילו משחק נחמד שנקרא  KanQuiz  שפותרים מעין מבחן ומקבלים נקודות. 

כאשר נתתי לילדי להוריד את האפליקציה, בשתי דקות הם כבר התרגלו לרעיון והעלו את משימות שיעורי הבית לאפליקציה והתחלנו כבר לראות איך הם מאורגנים טוב יותר.

 


תחשבו על זה , זה הרי רק הגיוני שילדים יארגנו את שיעורי הבית דרך אנדרואיד או דרך טאבלט. אחרי הכל , הילדים של היום חיים בעולם טכנולוגי כזה, שמסכי מגע ואפליקציות הם משהו מוכר ושימושי ביותר עבורם. וזה רק ילך ויתגבר. אז למה לא לנצל את המשיכה הטבעית שלהם לדברים הללו ולעזור להם לשלוט יותר טוב במשימות שלהם ובעיקר לגרום למשימות הללו לקרות. (ישנם אפילו מקומות בהם הטאבלט כבר מחליף את ספרי הלימוד, כך שמדובר במשהו שממילא ישתמשו בו בעתיד. )

אז קדימה , תסתכלו ותבדקו, אני בטוחה שתמצאו את זה פשוט ומועיל.


מעבר לוידאו הזה יש גם הסבר צעד אחר צעד.

אפשר להוריד את האפליקציה חינם , ונקיה ממודעות (שהרי זה מיועד לילדים)

אז תהנו J


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה