יום חמישי, 19 ביולי 2012

Agile , המשפחה , ומה שביניהם.


 Agile  בבית:

ובכן, Agile היא לא רק שיטה לפיתוח תוכנה – זו שיטה מצויינת גם לפיתוח משפחות.

תיתפלאו (או שאתם כבר יודעים) ,אבל , Agile  במשפחה עם הילדים מועיל לפחות כמו  Agile  עם הצוות שלנו .

כמאמנת Agile  , אני מוצאת את עצמי, לא מעט, במהלך הדרכות על הנושא, מביאה דוגמאות מעשיות משגרת היומיום והמשפחה כדי להסביר כיצד Agile צריך לעבוד. והקהל מתחבר  לזה בקלות.
אש חשבתי  לעצמי, טוב, למה לא בעצם ?! למה לא לקחת את האג'ייל ולהפעיל אותו בתוך חיי המשפחה?!  אחרי הכל, היו מספר  מחקרים שנעשו המראים שלהתנהלות ארגונית לניהול ולהורות יש קווים משותפים
נדמה לי שכולנו היינו שמחים שכל מטלות הבית והמשפחה יתבצעו ובה בעת כשזה קורה, להיות מסוגלים להעצים ולגדל את ילדינו להיות הגונים, חרוצים ועצמאים. כל זאת מבלי לאבד את הסמכות ההורית שלנו בדרך. זה משהו שמאד קשה לעשות.  כשחשבתי על מה שאני מצפה מארגון ומצוותים אג'ילים לעשות ולהגשים זה היה נשמע לי מאד דומה.

אז התיישבתי, והתחלתי לתרגם ולהתאים את  מתודולוגיות ה Agile  ה  Scrumוה  Kanban למשהו שאנחנו יכולים להשתמש בו בביתכאשר ניסיתי את זה בבית עם הילדים, נדהמתי לגלות כמה מהר הילדים הבינו את השיטה וכמה זה פשוט היה להכניס אותם לרוח הדבריםזה היה קל יותר מאשר עם רוב הקבוצות שעבדתי איתם :)

ההבדל הגדול ביותר בין Agile במשפחה ו Agile בעולם התוכנה הוא שבעולם התוכנה המטרה היא לספק משהו איכותי ללקוח כשבסופו של דבר נרוויח ממנו כסף. בשביל זה אנו מלמדים את הקבוצות גם מיומנויות תקשורת והתנהגות כי אנו מאמינים ששיתוף פעולה ותקשורת קרובה ובריאה מגבירים את איכות הייצור. בבית, זה הפוך. אנו נשתמש במיומנוות של ניהול פרוייקטים וייצור על מנת להשיג תקשורת טובה יותר. למעשה  במקום להשתמש בתקשורת כדי להשלים את משימות הפרויקט, אנו משתמשים במשימות הפרויקט על מנת להגביר את התקשורת המשפחתית.

אז בפשטות ,(כי אני מניחה שקוראי הבלוג הזה יודעים את השיטה לפחות בצורה בסיסית) ,  איך עשינו את זה?
1.      שמנו את כל המשימות על לוח משימות משפחתיות עם שלוש עמודות " לעשות ", "בעשיה" , הסתיים". יצרנו נראות למשימות. כי אנו מאמינים שנראות מגבירה את הסיכוי שדברים יעשו.
2.      בכלל, התייחסנו לכל הפעילות הזו כמשחק מהנה, עם לוח ופתקים צבעוניים . ילדים מתים על זה.
3.      קבענו עדיפויות למשימות השונות והתחלנו לבצע אותן תוך שאנו מעבירים את המשימות בין עמודות הלוח לפי מצב הביצוע שלהם.
4.      נפגשנו פעם ביום לשוחח על המשימות, יחד, כמשפחה, ודיברנו על ההתקדמות שלנו.  כמובן שנתנו לילדים לדבר ראשונים, הקשבנו להם - זה גורם להם להרגיש שייכות ואחריות על מה שהם עושים.
5.      פעם בשבוע תכננו את שבוע הבא ולמדנו איך היינו בשבוע החולף.

בסופו של דבר יצא שכל כך נהנינו מהשיחה היומית שלנו  שזה הפך להיות הסיבה האמיתית שלשמה נפגשנו ליד לוח המשימות כל ערב.

המשימות נעשו, הסדר נכנס לבית. למעשה, מה שבאמת הרווחנו, זה את עצמנו, ביחד, משוחחים, והפעם לא על מה שלא נעשה טוב, אלה על כל מכלול הדברים.

אפשר עוד המון להסביר על השיטה. בשביל זה גם כתבתי את הספר. היא כל כך פשוטה שזה לפעמים מביך אפילו לכתוב על זה.

למעשה הכניסה של Agile למשפחה יוצרת טונות של כיף, המטלות נעשות ויצא לדבר הרבה יותר עם הילדים!






רוצים לקרוא עוד על הנושא?